דרעי: "נפעל לטובת 2 מיליון מבקרי המקומות הקדושים"

    איתי גדסי No Comments on דרעי: "נפעל לטובת 2 מיליון מבקרי המקומות הקדושים"
    "אני צתפלל אצלם והם אצלנו" | חדר סיעת ש"ס בכנסת
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיעת ש״ס בכנסת בראשות יו״ר התנועה השר אריה דרעי קיימה אתמול דיון מיוחד על מצב המקומות הקדושים בארץ. בדיון נטלו חלק חברי הכנסת של התנועה, מנכ״ל משרד הדתות עודד פלוס, מנכ״ל הרשות לפיתוח המקומות הקדושים יוסף שווינגר, סמנכ״ל הרשות ישראל דרעי, דני סיידה, ועו״ד ארז מלול.

    נציין כי הדיון התקיים למרות היעדרו של שר הדתות דוד אזולאי שביקר אמש (ב') באיטליה, ואת הסקירה הציגו אנשי משרדו.

    בדיון הציגו המשתתפים את הפיתוח המואץ במקומות הקדושים ואת התכניות לקראת 2016, בניהם גמר שיפוץ יונתן בן עוזיאל בעמוקה, קבר הרמב״ם בטבריה ומערת אליהו בכניסה לחיפה. כמו כן ציינו לטובה את הרוח החדשה הנושבת ממשרד הדתות העומדת תדיר לימין המקומות הקדושים.

    שר הפנים השר דרעי הציב את חזונו בתחום: ״אנחנו חייבים להגיע למצב ש-2 מליון המבקרים בשנה במקומות הקדושים ייהנו מתנאים נאותים. לא יתכן שרק בזמן הילולות גדולות מקימים תשתיות טובות ולאחר מכן הן מתקפלות. מדובר בציבור ענק במדינת ישראל המגיע מידי יום לקברים הקדושים וראוי שתהיה לו דרכי גישה טובים, חניה, שירותים ועוד. צריכים לקחת את הכותל כדוגמא לתשתיות טובות וקבועות״.

    השר קרא למנהלים להכין תכנית אב ממשלתית מסודרת בתחום כדי  לתקצבה כראוי.

    בנוסף אמר השר דרעי, כי יש להציב בקברים מערכת הסברה דיגיטאלית, שתספר על חכמי התלמוד והמשנה הטמונים במקומות אלו ומה היה פועלם.  ״זו הזדמנות נפלאה לספר להמוני המבקרים מיהם הצדיקים אותם הם פוקדים ומה הייתה מורשתם״, אמר.

    השר דרעי ציין לשבח את הנהלת המקומות הקדושים, אשר זה כ-20 שנה מתמסרים ללא ליאות במלאכת קודש זו ואת התוצאות רואים בשטח.



    0 תגובות